Goede voornemens…

Goede voornemens genoeg. Al meerdere malen heb je je voorgenomen om nu echt te gaan beginnen aan het project foto’s. Een fotoboek per jaar per kind was het toch? Dat zou toch moeten lukken… Ondertussen nadert al snel de tienerleeftijd van je kind en ja de eerste twee jaar zijn klaar, maar toen werd nummer twee geboren….

Ik vermoed dat dit voor veel mensen heel herkenbaar is. We willen wel, maar je daadwerkelijk  ertoe zetten en de tijd er voor vrij maken is een ander verhaal.

Gelukkig kun je hier iets aan doen!

Wist je dat er foto-organizers bestaan die samen met jou je foto’s kunnen uitzoeken en ordenen, oude foto’s kunnen inscannen of een back-up strategie kunnen opzetten? Een foto-organizer kan zelfs je het hele proces uit handen nemen en het voor je doen. Natuurlijk alles in goed overleg.

We voelen ons vaak schuldig als niet lukt wat we ons hadden voorgenomen. Want je kunt het toch zelf wel, het komt er alleen nog niet van. Binnenkort ga ik daar echt aan beginnen…

Maar niets is minder waar. Het lijkt misschien heel simpel, maar waarom is het dan niet allang klaar? Er zijn altijd redenen waarom je nog niet begonnen bent en dat is ook helemaal niet erg.

Zijn deze situaties ook voor jou herkenbaar?

– Je hebt het super druk

Tegenwoordig is het leven hectisch. Je bent druk met werk, gezin, huishouden, hobby, sport, sociale contacten en zie dat maar eens allemaal te combineren. Het is dus helemaal niet erg om hulp van buitenaf in te schakelen om alle ballen in de lucht te kunnen houden. Als je je dat zelf gunt kan dat veel rust geven.

– Je bent overweldigd door de omvang van het project

Als je gaat beginnen aan het project “foto” lijkt er geen eind aan te komen. Je hoeveelheid foto’s zijn enorm en waar en hoe moet je in hemelsnaam beginnen?

Een foto-organizer kan je hiermee helpen. Door samen een plan te maken specifiek voor jouw project, krijg je meteen beter overzicht. En door dat project dan ook nog in kleine behapbare stukjes te verdelen, voelt het al een stuk minder overweldigend.

– Je bent overweldigd door de hoeveelheid opties

Heb je ooit wel eens foto’s ordenen gegoogled? Dan komen er duizenden opties naar voren. De mogelijkheden lijken oneindig. Welk proces of stappenplan werkt het beste voor je? Heb je al nagedacht over wel of geen cloudopslag en welke dan? Je herinneringen kun je niet zomaar vervangen, dus je wilt niet het risico lopen dat je foto’s verloren gaan. Maar ja, welke back-up mogelijkheden zijn er en welke kies je dan? Een foto-organizer kan je helpen om keuzes te maken en te bepalen welke opties voor jou geschikt zijn.

– Je hebt iemand nodig als stok achter de deur

Het kan lastig zijn om eenmaal begonnen door te zetten en het project af te maken. Maar als je dit samen met iemand doet, zal je gemotiveerder zijn om door te gaan. Het is lastiger om tegen iemand anders te verantwoorden dat je iets niet hebt gedaan, dan alleen tegen jezelf. Samenwerken zou dan een oplossing kunnen zijn.

Wat kies jij?

Je hebt altijd een keuze of je aan een project gaat beginnen: of je doet het of je doet het niet. Als je ervoor kiest om het niet te doen, kun je je foto’s ongeorganiseerd laten waar ze zijn. Hopelijk gebeurd er dan niets mee en kun je ze later nog terug vinden.

Maar je kunt er ook voor kiezen om de stap te gaan zetten en te beginnen. Een foto-organizer kan je tips en advies geven of je op weg helpen, samen met je starten of het project van je overnemen.

Aan jou de keuze…

 

 

(Als foto-organizer is het vanzelfsprekend om zorgvuldig om te gaan met je privacy. Als professional (foto)-organizer ben ik aangesloten bij de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers en de APPO (Association of Personal Photo Organizers) en hou me aan de gedragscode).

Plaats een reactie