Hoe het allemaal begon

Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben, ben ik Cindy van Mil en woon samen met man en kinderen in Uden, een mooi plaatsje in Noordoost-Brabant.

Na mijn opleiding voor radiodiagnostisch laborant ben ik jaren geleden gaan werken in het ziekenhuis. Daar heb ik heel wat jaren doorgebracht met het maken van röntgenfoto’s en allerlei andere röntgenonderzoeken. De zorg gaat natuurlijk 24 uur per dag door en dat  werd steeds lastiger te combineren met het gezinsleven thuis. Langzaamaan begon het te kriebelen om totaal iets anders te gaan doen.

 

Maar ja, wat dan? Welke werkzaamheden zijn leuk en interessant genoeg om afscheid te kunnen nemen van het ziekenhuis en fijne collega’s?

Door het drukke gezinsleven had ik altijd het gevoel tijd te kort te komen. Dat is natuurlijk niet zo, want iedereen heeft de beschikking over evenveel tijd. Het ligt er maar net aan hoe je die tijd indeelt en waar je prioriteiten liggen. Lang heb ik gedacht, straks als alle kinderen op school zitten, dan komt het goed. Dan heb ik weer meer tijd voor mezelf. Maar zoals vele wel weten, is dat een illusie J.

 

Het is zeker zo, dat op het moment dat iedereen op school zit, je beter zelf kan bepalen wat je gaat doen. Taken kan ik nu zelfs soms af maken zonder gestoord te worden!

Maar ik moet bekennen dat ik het niet rustiger vond worden. Ook de kinderen kregen
nu een eigen leven met school, afspraakjes, sporten en zwemlessen. Allemaal hardstikke leuk en ik wil daar graag ook bij betrokken zijn. In de praktijk wil dat zeggen dat je vooral heel veel aan het halen en brengen bent. En veel tijd doorbrengt in warme zwembaden en op koude sportvelden, natuurlijk wel met alle liefde en plezier!

Zo kwam ik langzaamaan tot de conclusie, dat als ik wil dat er iets veranderd, ik dat toch echt zelf aan zou moeten pakken. De bergen speelgoed, de overvolle kledingkasten, de ongeorganiseerde zolder en garage zouden (helaas) niet vanzelf geordend en overzichtelijk ingedeeld worden. Op zoek naar mogelijkheden om dat handig aan te pakken, kwam ik een opleiding voor professional organizer tegen. En op dat moment vielen alle kwartjes op hun plek.

Ik was al een tijdje aan het overwegen om me om te scholen, maar wist nog niet goed wat.
En ik was tegelijkertijd op zoek naar een manier om het leven thuis gemakkelijker te maken. Door meer ruimte in huis, meer structuur en meer overzicht krijg je vanzelf meer rust.

Tijdens de opleiding kwam ook het besef dat ik hier mijn beroep van wil maken. En anderen wil  ondersteunen in het aanbrengen van structuur, ruimte en overzicht. Als ervaringsdeskundige heb ik aan allebei de kanten gestaan en weet ik dat een professional organizer je veel kan bieden.

Beetje bij beetje is ondertussen (bijna) alles aangepakt. Maar ook hier is het natuurlijk niet perfect en dat hoeft ook helemaal niet. Terwijl ik eerst de druk voelde van ik moet eigenlijk nog dit en dit en dit…. kies ik er nu zelf voor om mijn tijd ergens anders voor te gebruiken, de rest komt nog wel!

2 gedachten over “Hoe het allemaal begon

  1. Wauw Cindy,

    Wat een mooi verhaal!! Dit is in derdaad waar begin bij jezelf en er groeit wat moois!!
    Dank je wel voor je verhaal
    Vriendelijke groet Joan

Een reactie plaatsen